تعمیرات ایکس باکس

تعمیرات ایکس باکس

ایکس باکس یک نام تجاری کنسول بازی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و متعلق به آن است. کنسول بازی قادر به اتصال به یک تلویزیون یا سایر رسانه های صفحه نمایش است. ایکس باکس گرافیکی واقع بینانه را برای بازی فراهم می کند. سرویس آنلاین بازی در ایکس باکس مایکروسافت را به زودی در بازار بازی های آنلاین قرار داد و آن را یک رقیب قوی در برابر دیگر کنسول های بازی ساخته است. کنسول ها در خط Xbox شامل ایکس باکس، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس یکی هستند.

ایکس باکس

بازی های ویدئویی یک سرگرمی محبوب و مورد توجه است و مهمتر از همه، این یک صنعت سودآور است. ایکس باکس یک انقلاب سخت افزاری بود و ورود مایکروسافت به صنعت بازی موفقیت آمیز بود. چندین نوع از ایکس باکس هایی که از ابتدای آن منتشر شده اند متفاوت است و همچنین گیمر های مختلف دیگری می توانند تجربیات بازی خود را در مورد بازی با انواع ایکس باکس گسترش دهند. در طول سالها، مایکروسافت نسخه های مختلفی از Xbox منتشر کرده است. اولین اولین Xbox اصلی بود، که تنها در یک نوع بود. نسخه اصلاح شده، ایکس باکس ۳۶۰، در تنظیمات مختلف شامل Xbox 360 Core، Xbox 360 Pro و Xbox 360 Elite قرار گرفت. این نسخه ها بعدا قطع شد و کل خط به Xbox 360 S ساده شده بود.

ایکس باکس اصلیThe Original Xbox

اولین ایکس باکس در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۰۱ در آمریکای شمالی منتشر شد و سپس به ترتیب در ژاپن و استرالیا / اروپا در ماه فوریه و مارس ۲۰۰۲ منتشر شد. این نخستین تلاش مایکروسافت برای ایجاد یک ماشین بازی اختصاصی بود و اولین کنسول برای ساخت یک هارد دیسک داخلی ۸ گیگابایت بود. این کاملا انقلابی بود زیرا قبلا اکثر کنسول های بازی مجبور بودند از حافظه فلش داخلی، کارت های حافظه یا درایو های افزودنی استفاده کنند (حداقل در مورد PlayStation 2). هنگامی که آن را راه اندازی شد، ایکس باکس کنسول قدرتمند ترین در بازار بود، در مقایسه با رقبای مستقیم خود، PlayStation 2 سونی و GameCube نینتندو. این یک پردازنده ۷۳۳ مگا هرتز اینتل Pentium III، پردازنده گرافیکی و گرافیکی ۲۵۰ مگا هرتز، درایو دی وی دی، پشتیبانی HDTV و سایر ویژگیهایی بود که از کنسول های دیگر برتر بود.

ایکس باکس روی پلت فرم مبتنی بر ویندوز اجرا شد. این دستگاه دارای یک دستگاه پخش رسانه ای بود که می توانست موسیقی، فیلم را پخش کند یا حتی رسانه ها را روی هارد دیسک ذخیره کند. هنگامی که عرضه شد، عناوین معروفی مانند Dead یا Alive 3، Halo: Combat Evolved و Fuzion Frenzy در میان اولین بازی هایی بودند که با کنسول راه اندازی شد. ایکس باکس اصلی موفقیت بزرگی در آمریکای شمالی محسوب می شد و از روزی که عرضه شد تا سال ۲۰۰۶ که به پایان رسانده بود، بیش از ۲۴ میلیون واحد فروخته شد. 

Xbox 360Xbox 360

پس از موفقیت Xbox، مایکروسافت در ماه نوامبر ۲۰۰۵ Xbox 360 را راه اندازی کرد. Xbox 360 به جای ارتقاء از Xbox، یک کنسول بازی کاملا جدید بود که از ابتدا بازسازی شد. به غیر از داشتن یک نگاه فیزیکی جدید، در داخل سیستم، کاملا متفاوت بود (و حتی قوی تر) نسبت به مدل قبلی خود. این دستگاه دارای یک پردازنده سه هسته ای ۳٫۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی ۱۰ مگابایتی DRAM، ۵۱۲ مگا هرتز یا RAM، ۱۲x سرعت دو لایه DVD-ROM و یک درایو قابل ارتقا و قابل جابجایی است. این مدل ایکس باکس دارای قابلیت توانایی پخش و ضبط موسیقی و فیلم ها مانند نسخه قبلی بود، اما همچنین می توانست شبکه های مختلف، جریان ها و انواع مختلف رسانه ها (از جمله فیلم های full HD) و همچنین محتوای بازی را دانلود کند. مایکروسافت ابتدا تکرارهای مختلف Xbox 360 را راه اندازی کرد.

Xbox 360 CoreXbox 360 Core

Xbox 360 Core نسخه اولیه و پایدار اولین انتشار Xbox 360 بود. با توجه به سطح بازیکنان که وارد می کردند، کاربران مجبور بودند که یک هارد درایو جداگانه خریداری کنند و فقط با رزولوشن استاندارد تعبیه شده، اما می توانستند به رزولوشن بالاتری توسط افزودنی های جداگانه ارتقا داده شوند. همچنین با کنترلر های سیمی، به جای آنهایی که بی سیم هستند، عرضه شد. در نهایت با Xbox 360 Arcade جایگزین شد که دارای خروجی HDMI و عناوین بازی های Xbox Live مانند Boom Boom Rocket، Luxor 2 و Uno بود، اما هارد دیسک نداشت.

Xbox 360 Proایکس باکس پرو

Xbox 360 Pro ،دیسک سخت با نسخه های بازی اضافی، کلیپ ها و بازی Arcade Xbox Live Hexic HD را در اختیار داشت. این نسخه شامل هارد دیسک ۲۰ گیگابایتی بود که اجازه داد آن را با بازی های قدیمی تر Xbox و همچنین محتوای ذخیره شده و داده ها سازگار سازد. نسخه های جدیدتر Xbox 360 pro دارای مادربردهای مختلف، ۶۰ گیگابایت هارد دیسک، خروجی HDMI و پردازنده های ۶۵ نانومتری بودند. 

Xbox 360 Eliteایکس باکس الیت

ایکس باکس ۳۶۰ Elite مدل برتر در زمان انتشار آن بود. این تنها مدل ایکس باکس بود که دارای رنگ مات سیاه و سفید بود و یک کنترل کننده منطبق و هدست داشت. همچنین با یک هارد دیسک ۱۲۰ گیگابایتی همراه بود. از طریق چندین تغییر، از جمله طراحی مجدد منبع تغذیه، و همچنین ارتقاء به ۲۵۰ گیگابایت، که پس از آن Xbox 360 Super Elite نامیده می شد، در یک مات سفید در دسترس بود.

Xbox 360 SXbox 360 S

در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۰ مایکروسافت یک طراحی مجدد سخت افزاری Xbox 360 را اعلام کرد. در خارج، این Xbox 360 S “جدید” نازک تر بود و دارای  رنگ سیاه و سفید مات است. این سه پورت USB داشت، به علاوه یک USB اضافی برای لوازم جانبی دیگر، به ویژه Kinect. دکمه ها نیز برای روشن کردن حسگرها تغییر داده شدند. معماری داخلی با یک مادربرد Valhalla ساخته شده است، که این مدل دوباره طراحی شده، باریک تر و کمتر پر سر و صدا از نسل های گذشته است. این نسخه همچنین دارای یک درایو سخت افزاری و قابلیت Wi-Fi یکپارچه بود، که در مدل های قدیمی نبود (کاربران مجبور بودند آداپتورهای جداگانه خریداری کنند). 

خرابی های ایکس باکس

دستگاه ایکس باکس هم مانند دیگر لوازم الکترونیکی و دیجیتالی ممکن است دچار بروز اختلال شوند و به خوبی کار نکنند. برای مثال دستگاه روشن نشود و یا با تأخیر لود شود. دسته های به خوبی فرمان نبرند و دکمه های آن کار نکند و بسیاری موارد دیگر که باید به متخصص مربوطه سپرده شود تا عیب یابی و رفع شود.

در صورت بروز خرابی در سیستم ایکس باکس خود می توانید با واحد تعمیرات کنسول های بازی مجتمع فنی کنسول مستر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید. لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱
آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳